رییس شبکه بهداشت و درمان دشتستان:
برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید مهارت‌های زندگی را به دانش آموزان آموخت

14 آبان 1397
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید مهارت‌های زندگی را به دانش آموزان آموخت.

مهندس ماریا خویش دوست افزود: یکی از خدمات واحد سلامت روان، آموزش مهارت زندگی به دانش آموزان، به‌ویژه مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم می‌باشد.
وی تصریح کرد: کودکان و نوجوان از گروه‌های هدف ما در این برنامه می‌باشند و این گروه جهت افزایش توانایی‌های روانی – اجتماعی برای مقابله با کشمکش‌های زندگی و سازگاری مؤثر آموزش می‌بینند.
مهندس خویش دوست اظهار داشت: کارشناسان سلامت روان شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان، با شروع سال تحصیلی آموزش‌های خود در را زمینه کسب مهارت‌های اساسی خودآگاهی، توانایی برقراری روابط بین فردی مثبت و توانایی مقابله با هیجانات منفی و استرس آموزش را به دانش آموزان ارائه می‌کنند.
 وی تأکید کرد: نقش آموزش‌وپرورش در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار مؤثر است تا با ایجاد فضایی شاد و افزایش مداخلات بهنگام برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، دانش آموزان احساس ارزشمندتری داشته باشند.
کارشناس سلامت روان شبکه بهداشت دشتستان نیز اظهار کرد: دانش آموزان با یادگیری این مهارت‌ها، آمادگی لازم برای مقابله با مسائل زندگی به‌طور مؤثرتری کسب و توانمند می‌شوند و از نگاه دیگر، آموزش مهارت‌های زندگی به دانش آموزان، ارزش‌ها و نگرش‌ها را به توانایی‌های بالفعل تبدیل کند.
فاطمه مددی نتایج برنامه آموزش مهارت‌های زندگی به دانش آموزان را، تغییر نگرش، کسب مهارت‌ها و رشد توانائی‌ها، تغییر در تمایلات رفتاری، رشد عزت‌نفس و اعتمادبه‌نفس و سایر شاخص‌های بهداشت روانی بیان کرد.
گفتنی است، آموزش مهارت‌های زندگی به دانش آموزان در مدارس شهرستان، طبق برنامه زمان‌بندی‌شده و بیشتر در مناطقی که دسترسی کمتری به کارشناس سلامت روان دارند، اجرایی شده است.
انتهای پیام/ س.غ۳۰۳۰
با کلیک بر روی لینک زیر اخبار دانشگاه را از کانال سروش دریافت کنید
https://sapp.ir/bpumspublicrelation

کلمات کلیدی:
آسیب‌های.اجتماعی     مهندس.ماریا.خویش.دوست     فاطمه.مددی     شبکه.بهداشت.درمان     شهرستان.دشتستان    
تعداد بازدید:   ۱

چاپ خبر |فايل متن خبر | ارسال به دیگران

ارسال نظر
ايميل :     
نام و نام خانوادگی :  
نظر :
 
حروف تصویر بالا :   
 
 

لینک به این صفحه
< >