استقبال ۸۲ درصدی دانش آموزان دیری از طرح وارنیش فلوراید

13 دی 1395
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: در مرحله اول طرح وارنیش فلوراید ۸۲ درصد دانش آموزان گروه هدف از این خدمت بهره‌مند شدند.

عادل مقدس در گفت‌وگو با روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: طرح تحول سلامت دهان و دندان دانش آموزان ابتدایی با محوریت پیشگیری در قالب طرح وارنیش فلوراید در ۵۳ مدرسه شهرستان دیر اجراشده است.
وی بابیان اینکه این طرح در دو مرحله با همکاری وزارت بهداشت و وزارت آموزش‌وپرورش باهدف پیشگیری و کاهش میزان پوسیدگی دندان دانش آموزان اجرا می‌شود اظهار کرد: مرحله اول این طرح از آبان ماه تا پایان آذرماه و مرحله دوم از فروردین تا اردیبهشت اجرا می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه فلوراید تراپی در کاهش پوسیدگی دندانی بسیار مؤثر است افزود: گروه هدف این طرح دانش آموزان مقطع ابتدایی و نوآموزان مهدکودک‌ها هستند که جمعیت مورد انتظار این طرح در شهرستان دیر هفت هزار و ۱۰۰ نفر برآورد می‌شود.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر بابیان اینکه در مرحله اول طرح وارنیش فلوراید ۸۲ درصد دانش آموزان گروه هدف از این خدمت بهره‌مند شدند گفت: تعداد پنج هزار و ۹۱ نفر از دانش آموزان و ۹۹۰ نفر نیز از نوآموزان مهدکودک در اجرای طرح وارنیش فلوراید مشارکت داشته و از خدمات این طرح بهره‌مند شده‌اند.
وی با اشاره به‌رایگان بودن انجام این طرح گفت: مبلغ دویست میلیون ریال برای خرید مواد وارنیش فلوراید توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر هزینه شده است.
مقدس در توضیح چگونگی مواد وارنیش فلوراید نیز گفت: این ماده نیمه مایع، چسبنده و حاوی فلوراید که در تماس با سطح دندان به‌تدریج فلوراید آزاد می‌کند پوسیدگی دندان‌ها را از ۲۵ تا ۷۵ درصد کاهش می‌دهد.
وی تأکید کرد: دانش آموزان قبل از فلوراید تراپی باید مسواک زده باشد و بعدازآن در صورت نیاز می‌تواند آب بخورد ولی ۲ تا ۴ ساعت بعد نباید غذا مصرف نمایند.
انتهای پیام/ ح.ن 3050
با کلیک بر روی لینک زیر اخبار دانشگاه را از کانال تلگرام دریافت کنید
https://telegram.me/bpumspublicrelation


کلمات کلیدی:
وارنیش.فلوراید     مهندس.عادل.مقدس     شبکه.بهداشت‌درمان.دیر    

تاریخ بروز رسانی:   13 دی 1395

تعداد بازدید:   ۱

چاپ خبر |فايل متن خبر

ارسال نظر
ايميل :     
نام و نام خانوادگی :  
نظر :
 
حروف تصویر بالا :   
 
 

لینک به این صفحه
< >