محمدحسین دریسی اظهار داشت: دسترسی به آب آشامیدنی سالم یکی از نیازهای اساسی جامعه بوده و به عنوان مهمترین منبع حیاتی محسوب شده و اهمیت بسزایی در زندگی انسان دارد.
دریسی افزود: امروزه تأمین آب آشامیدنی سالم موردنیاز و ارائه خدمات آبرسانی به مردم یکی از مسائل موردتوجه است و تأمین و توزیع آب آشامیدنی سالم در جوامع شهری و روستایی یکی از راهکارهای اجرایی مهم در جهت حفظ سلامتی مردم و ارتقای سطح بهداشت عمومی است.
معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان دشتستان با تأکید بر حفظ سلامتی و ارتقای سطح بهداشت عمومی مردم گفت: شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان بر حسب وظیفه ذاتی خود با نظارت بر ۱۵۴ سامانه آبرسانی شهری و روستایی به این مهم توجه ویژه دارد.
وی بیان کرد: در ششماهه اول سال جاری، کارشناسان واحد بهداشت محیط با انجام بیش از 1000 مورد نمونهبرداری میکروبی آب از شبکه توزیع و سامانههای آبرسانی در شهرستان و همچنین با نظارت مستمر بر واحدهای تصفیه آب موجود و انجام ۷۱۰ نمونه میکروبی آب از این واحدها بر سلامت آب آشامیدنی نظارت داشتهاند که این نظارتها منجر به تعطیلی ۶ واحد تصفیه آب متخلف در سطح شهرستان دشتستان در این مدت گردیده است.
کارشناس سلامت آب شبکه بهداشت و درمان دشتستان نیز در خصوص سلامت آب آشامیدنی گفت: هرساله با شروع فصل پاییز و آغاز بارندگیها به دلیل منابع متعدد آب شهرستان و به ویژه منبع اصلی آب در استان همجوار، شاهد تغییراتی در کیفیت و ظاهر آب آشامیدنی میباشیم.
طیبه سبحانی عنوان کرد: در صورت عدم دقت در استفاده از آب آشامیدنی در ایام بارندگیها امکان بروز بیماریهای گوارشی است و لذا شهروندان گرامی به منظور اطمینان از سلامت آب لازم است مواردی را مدنظر قرار دهند.
سبحانی جهت رعایت بهداشت آب و پیشگیری از بیماریهای منتقله از آب و غذا توصیه کرد: خانوادهها، نسبت به شستشو و گندزدایی سالانه مخازن اقدام نموده و از سالم بودن شیرآلات اطمینان حاصل کنند و در صورت لزوم استفاده از پمپ آب، از نصب پمپ آب بلافاصله بعد از کنتور آب جدا خودداری کنند.
وی همچنین توصیه کرد: جهت جلوگیری از آلودگی ثانویه آبهای خریداریشده از مراکز فروش آب، حداکثر جهت مصرف یک هفته خود آب خریداری نموده و در محل مناسب نگهداری نمایند.
کارشناس سلامت آب شبکه بهداشت و درمان دشتستان خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده تخلف در واحدهای عرضه آب و یا تغییر در رنگ، بو و یا مزه آب، حتماً مراتب را به شماره ۱۹۰ اطلاع دهند تا در اسرع وقت پیگیری لازم صورت پذیرد.
انتهای پیام/ س.غ- ۳۰۳۰
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تنها مرجع رسمی اخبار حوزه سلامت در استان