اختلال‌های تنفسی و چگونگی باز کردن راه هوایی در موقع لزوم

12 آذر 1401
سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: در مواجهه با مصدوم دچار اختلال راه هوایی همه باید مهارت‌ها و اعتمادبه‌نفس لازم را داشته باشند تا در شرایط اضطراری پس از اولین گام و تماس فوری با اورژانس 115؛ در جهت نجات مصدوم، اقدام کنند.

به نقل از روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر؛ دکتر سید حسین موسوی معتقد است: در مواجهه با مصدوم اختلال راه هوایی اگر قفسه سینه با تنفس به‌طور مناسب بالا و پایین می‌رود و شما می‌توانید صداهای نفس را بشنوید ضمناً حرکت خوب هوا در داخل و خارج از دهان و بینی وجود دارد که با یک ماسک اکسیژن شفاف با هر نفس مه می‌گیرد یعنی راه هوایی باز است.
سرپرست اورژانس استان افزود: در اغلب موارد، موقعیتی که سر روی سطح صاف قرار گیرد و گوش و شکاف جناغی در یک راستا قرار گیرد و صورت موازی با سقف باشد راه هوایی منقبض‌شده و راه هوایی را بازمی‌گردد. پس پشت سر مصدوم زانو بزنید و سر، گردن و ستون فقرات در یک راستا قرار دهید.
دکتر موسوی خاطرنشان کرد: در مواقعی که مشکوک به ضایعه نخاعی وجود دارد باید توسط کمک‌های اولیه آموزش‌دیده انجام شود. در این شرایط، انجام لیفت چانه با سر به جهت باز کردن راه هوایی، ستون فقرات گردنی را حرکت می‌دهد و می‌تواند باعث آسیب بیشتر شود.
شایان‌ذکر است در کارگاهی آموزشی به همت واحد آموزش اورژانس استان، روز یک‌شنبه ششم آبان ماه سال جاری در محل دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با تدریس استاد پرویز عضدی و دکتر فائزه جهان پور برای گروه هدف مسئولین اورژانس شهرستان‌ها و کارکنان عملیاتی اورژانس برگزار شد؛
گفتنی است در این دوره یک‌روزه آموزش اصول و نحوه باز کردن راه هوایی برای نجات جان انسان‌ها در نارسایی و ناراحتی تنفسی با جزئیات شناخت انسداد راه هوایی، فن‌های باز کردن راه هوایی و قرار دادن راه‌های هوایی دهان و بینی آموزش داده شد.

انتهای پیام/ زن  : (50000)
آخرین اخبار حوزه سلامت را از ما بخواهید

کلمات کلیدی:
اورژانس.115     اختلال.راه.هوایی     باز.کردن     مصدوم     دکتر.حسین.موسوی        

تاریخ بروز رسانی:   12 آذر 1401

تعداد بازدید:   ۱

چاپ خبر |فايل متن خبر

ارسال نظر
ايميل :     
نام و نام خانوادگی :  
نظر :
 
حروف تصویر بالا :   
 
 

لینک به این صفحه
< >