7 تير 1402معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: کمیته اخلاق بالینی به عنوان یک نهاد سیاستگذار، ناظر و تصمیمساز است. دکتر احمد یزدانپناه اظهار داشت: کمیته اخلاق بالینی با هدف افزایش میزان رعایت استانداردهای اخلاق حرفهای در ارائه خدمات سلامت در محیطهای بالینی تشکیل میشود. وی با تأکید بر حرفهایگرایی و اخلاق حرفهای در مدیریت بالینی، تصریح کرد: کمیتههای اخلاق بیمارستانی مسئول بررسی اخلاقی روند ارائه خدمت در بیمارستان ها هستند و نقش مهمی در تنظیم روابط بیمار و پزشک، حفظ حقوق متقابل آنها، ارتقای خدمات سلامت و ایجاد اعتماد متقابل بین گیرندگان و ارائهدهندگان خدمات سلامت ایفا میکنند. معاون درمان دانشگاه اضافه کرد: حضور پزشک بر بالین بیمار، ارتباط مناسب بین ارائهدهندگان خدمت و بیماران، دریافتهای نامتعارف، خطاهای پزشکی و بحث های اهدای عضو و پیوند از جمله موارد قابل توجه احلاقی در نظام مراقبتهای درمانی است. دکتر یزدانپناه با اشاره به انتظارات معاونت درمان دانشگاه از بیمارستان ها تأکید کرد: تکریم ارباب رجوع و پاسخگویی به نیازهای غیربالینی بیماران در کنار نیازهای بالینی، محافظت مالی از بیماران و توجه ویژه به اقتصاد درمان و ارتقای کیفیت خدمات درمانی باید در اولویت باشد. معاون درمان دانشگاه تصریح کرد: اجرای سیاست های جدید از جمله سیاستهای جوانی جمعیت، سیاستهای بیمهای، سیاستهای ارزی دارویی، تقویت ارتباطات بینبخشی و تیمسازی، پایش و نظارت منظم و مستمر توسط رؤسا و مدیران بیمارستان، توجه به مساله نگهداشت تجهیزات و تاسیسات، تقویت بخشهای درمانگاهی، ارتباط با واحدهای ستادی معاونت درمان و برنامه ریزی جهت افزایش ضریب اشغال تخت به همراه ارتقای کیفیت و ایمنی خدمات از دیگر انتظاراتی است که این معاونت در بیمارستانها دارد. در این کارگاه دکتر کتایون وحدت استادگروه عفونی دانشگاه و دکتر عاطفه اسفندیاری دانشیار سیاستگذاری سلامت و مدیر امور بیمارستانی و تعالی بالینی معاونت درمان نیز به ارائه اصول و مبانی حرفهایگرایی در مدیریت بالینی و تاکید بر پوشش حرفهای پرداختند. انتهای پیام/ س.م 1021 آخرین اخبار حوزه سلامت را از ما بخواهید
تاریخ بروز رسانی: 7 تير 1402