شهروندان می‌توانند شکایات و گزارش‌های بهداشتی خود را از طریق سامانه ۱۹۰ ثبت کنند

14 امرداد 1403
مسئول واحد بهداشت محیط و حرفه‌ای شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم عنوان داشت: شهروندان می‌توانند شکایات و گزارش‌های بهداشتی خود را از طریق سامانه ۱۹۰ (سامانه رسیدگی به شکایات مردمی) ثبت و تا حصول نتیجه پیگیری نمایند

مجید ابراهیمی افزود: سامانه رسیدگی به شکایات مردمی ۱۹۰ مستقر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به‌صورت شبانه‌روزی و با حضور تمام‌وقت کارشناسان، آماده دریافت و رسیدگی فوری به شکایات شهروندان در زمینه مشکلات بهداشتی، درمانی و دارویی  در سراسر کشور است.

 وی بیان داشت: شاکیان پس از طرح موضوع از کارشناس سامانه یک کد رهگیری دریافت می‌کنند و با این کد می‌توانید آن موضوع را از طریق همین سامانه پیگیری نمایید.

ابراهیمی اضافه کرد: تخلفات بهداشتی مانند عرضه مواد غذایی فاسد، تاریخ‌مصرف گذشته، مواد غذایی غیرمجاز و موارد نگهداری نامناسب از مواد غذایی، عدم استفاده از لباس کار مناسب و نامناسب بودن بهسازی مکان و استعمال دخانیات و شکایات مربوط به اماکن عمومی همچون هتل‌ها و مسافرخانه‌ها و بیمارستان‌ها، مطب‌ها، آرایشگاه‌ها، مساجد، مدارس، پمپ‌بنزین‌ها، دانشگاه‌ها، خوابگاه‌ها را در این سامانه گزارش و ثبت نمایند

این مقام مسئول افزود: با توجه به وضعیت مشاهده پشه آئدس در شهرستان و لزوم انجام بهسازی محیط در راستای جلوگیری از تخم‌ریزی و افزایش تعداد این حشره خطرناک، مردم می‌توانند به‌عنوان بازوی قوی و همیار مجموعه بهداشت و درمان شهرستان گزارش مواردی همچون شکستگی لوله آب، دفع غیربهداشتی فاضلاب، وجود آب راکد، دفع غیربهداشتی پسماند و رهاسازی پسماندهایی که امکان ماند آب در آن‌ها وجود دارد را به این سامانه اطلاع دهند.

مسئول واحد بهداشت محیط و حرفه‌ای شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم خاطرنشان کرد: پس از ثبت شکایت در سامانه ۱۹۰ توسط شهروندان، بازرسان این اداره در اسرع وقت به محل موردنظر مراجعه کرده و رسیدگی‌های لازم را انجام خواهند داد.


کلمات کلیدی:
سامانه.تلفنی     مجید.ابراهیمی     شبکه.بهداشت.درمان     شهرستان.جم        

تاریخ بروز رسانی:   14 امرداد 1403

تعداد بازدید:   ۱

چاپ خبر |فايل متن خبر

ارسال نظر
ايميل :     
نام و نام خانوادگی :  
نظر :
 
حروف تصویر بالا :   
 
 

لینک به این صفحه
< >