مجید ابراهیمی افزود: سامانه رسیدگی به شکایات مردمی ۱۹۰ مستقر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بهصورت شبانهروزی و با حضور تماموقت کارشناسان، آماده دریافت و رسیدگی فوری به شکایات شهروندان در زمینه مشکلات بهداشتی، درمانی و دارویی در سراسر کشور است.
وی بیان داشت: شاکیان پس از طرح موضوع از کارشناس سامانه یک کد رهگیری دریافت میکنند و با این کد میتوانید آن موضوع را از طریق همین سامانه پیگیری نمایید.
ابراهیمی اضافه کرد: تخلفات بهداشتی مانند عرضه مواد غذایی فاسد، تاریخمصرف گذشته، مواد غذایی غیرمجاز و موارد نگهداری نامناسب از مواد غذایی، عدم استفاده از لباس کار مناسب و نامناسب بودن بهسازی مکان و استعمال دخانیات و شکایات مربوط به اماکن عمومی همچون هتلها و مسافرخانهها و بیمارستانها، مطبها، آرایشگاهها، مساجد، مدارس، پمپبنزینها، دانشگاهها، خوابگاهها را در این سامانه گزارش و ثبت نمایند
این مقام مسئول افزود: با توجه به وضعیت مشاهده پشه آئدس در شهرستان و لزوم انجام بهسازی محیط در راستای جلوگیری از تخمریزی و افزایش تعداد این حشره خطرناک، مردم میتوانند بهعنوان بازوی قوی و همیار مجموعه بهداشت و درمان شهرستان گزارش مواردی همچون شکستگی لوله آب، دفع غیربهداشتی فاضلاب، وجود آب راکد، دفع غیربهداشتی پسماند و رهاسازی پسماندهایی که امکان ماند آب در آنها وجود دارد را به این سامانه اطلاع دهند.
مسئول واحد بهداشت محیط و حرفهای شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم خاطرنشان کرد: پس از ثبت شکایت در سامانه ۱۹۰ توسط شهروندان، بازرسان این اداره در اسرع وقت به محل موردنظر مراجعه کرده و رسیدگیهای لازم را انجام خواهند داد.