طرح تحول سلامت دهان و دندان از مهرماه در تمامی مدارس ابتدایی دیلم آغاز می‌شود

4 مهر 1394
مسئول واحد بهداشت دهان و دندان شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم گفت: با توجه به تفاهم نامه همکاری بین وزات بهداشت و وزارت آموزش و پرورش برای دوره 6 ساله طرح تحول سلامت دهان و دندان از مهرماه همزمان با تمامی مدارس ابتدایی کشور در شهرستان دیلم نیز آغاز خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم ؛ سیده رقیه فاطمی افزود: هدف از اجرای این طرح پیشگیری از پوسیدگی و ترمیم پوسیدگی دندان دانش آموزان می‌باشد و همزمان با سراسر کشور این طرح از 15 مهر امسال در مدارس ابتدایی شهرستان دیلم نیز اجرا می‌شود.
فاطمی در تشریح جزئیات این طرح بیان کرد: طبق آخرين بررسي‌هاي صورت گرفته بطور متوسط هر كودك 6 ساله ايراني در بدو ورود به مدرسه داراي 5 دندان شيري پوسيده است و از سن 6 تا 12 سالگي نيز ميزان پوسيدگي دندان‌هاي دایمي روند افزايشي دارد از این رو بهترین زمان جهت کنترل بیماری‌های دهان و دندان سنین کودکی و یکی از بهترین مکان‌ها جهت دسترسی به این گروه سنی مدارس ابتدایی می‌باشد.
وی تصریح کرد: خدمات طرح شامل انجام معاینات و وارنیش فلوراید که در آن لایه‌ای از ماده فلوراید روی دندان ها مالیده می‌شود و برای پایه اول تاششم ابتدایی می‌باشد.
فاطمی افزود: نحوه اجرای طرح بدین صورت خواهد بود که کارشناسان و دندانپزشک طرح با حضور در مدارس ابتدایی مراقبت های مربوط به قبل وبعد از انجام عمل وارنیش فلوراید را به دانش آموزان آموزش داده و در مرحله بعد وارنیش فلوراید را برای تک تک دانش آموزان انجام می دهند.
علاوه براین بمنظور هماهنگی و اجرای صحیح طرح بخش مهمی از آموزش ها مربوط به مربیان مدارس و والدین دانش آموزان می باشد که این آموزش ها توسط مجریان طرح ارائه می شود.
فاطمی افزود : دانش آموزانی که نیاز به انجام خدمات بیشتری داشته باشند با دعوت از والدین و دانش آموز به مرکز پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان دیلم خدماتی از قبیل کشیدن دندان، جرمگیری، فیشورسیلانت و سایر خدمات به این عزیزان ارایه خواهد شد.
انتهای پیام/ 3060


کلمات کلیدی:
تجهیز     مدارس     داهان.دندان     شبکه.بهداشت‌درمان.دیلم        

تاریخ بروز رسانی:   4 مهر 1394

تعداد بازدید:   ۱

چاپ خبر |فايل متن خبر

ارسال نظر
ايميل :     
نام و نام خانوادگی :  
نظر :
 
حروف تصویر بالا :   
 
 

لینک به این صفحه
< >