اعتباربخشی شاخصی معتبر جهت بهبود مداوم کیفیت، بیمار محوری و ایمنی بیماران و کارکنان است
|
|
|
|
12 ارديبهشت 1402 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: اعتباربخشی شاخصی معتبر جهت بهبود مداوم کیفیت، بیمار محوری و ایمنی بیماران و کارکنان است.
دکتر احمد یزدان پناه در گفتوگو با روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: اعتباربخشی بهعنوان یکی از معتبرترین مدلهای ارزیابی مبتنی بر کیفیت و ایمنی بیمار، یک ابزار ارزیابی سیستماتیک مراکز ارائهدهنده خدمات سلامت با استانداردهای مشخص است که بر بهبود مداوم کیفیت، بیمار محوری و ایمنی بیماران و کارکنان تأکید دارد.
وی تصریح کرد: در سایه این برنامه یکی از مهمترین حقوق انسانها که حق ایمن بودن از خطرات و آسیبها هنگام دریافت خدمات سلامت است، محقق میگردد.
دکتر یزدان پناه ادامه داد: هر دو سال یکبار از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی چگونگی عملکرد بیمارستانها در تحقق اصل بیمار محوری و ارائه خدمات سلامت باکیفیت، ایمن و اثربخش مورد ارزیابی قرار میگیرد.
وی بیان کرد: باهدف آمادهسازی مراکز جهت ورود به دور پنجم اعتباربخشی بیمارستانها و هموار نمودن مسیر تحقق اهداف برنامه اعتباربخشی در بیمارستانها، جلسه بررسی مسائل و نیازمندیهای برنامه اعتباربخشی دو مرکز امام خمینی (ره) کنگان و شهید صادق گنجی برازجان که در نوبت ارزیابی اردیبهشتماه سال جاری قرار دارند، با حضور رئیس اداره نظارت و اعتباربخشی، کارشناس مسئول برنامه اعتباربخشی، مدیر پرستاری استان، تیم مدیریت اجرایی بیمارستانهای مذکور و کارشناسان مربوطه در محل دفتر معاونت درمان دانشگاه برگزار شد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: متعاقباً طرح و بررسی نیازمندیهای بیمارستانها در برنامه اعتباربخشی، نیازهای اولویتدار مراکز تعیین و بودجه موردنیاز جهت رفع نیازها برآورد گردید.
انتهای پیام/ ع. چ ۲۰۶۰
آخرین اخبار حوزه سلامت را از ما بخواهید
|
|
|
|
|